keskiviikko 8. helmikuuta 2017

Helppo, nopea ja terveellinen välipala



Kauniiksi tuota annosta ei voi kehua, mutta herkulliseksi ja helpoksi voi! 

Syöntikypsä avokado, raejuustoa ja ripaus pippuria. Siinä se. Toimii varsin hyvin ilman pippuriakin, sen olen todennut, kun joskus töistä treeneihin suhatessani olen napannut kaupasta pienen purkin raejuustoa ja avokadon mukaani. Muutama haarukallinen pelkkää raejuustoa ensin alkupalaksi, jotta avokadon palaset mahtuvat purkkiin ja ei kun syömään. Miten helppoa! Lusikka onkin sitten toinen juttu... 

"Mitä naisen käsilaukusta ei löydy, sitä ei tarvita!" -sanonta ei tässä kohtaa ihan pidä paikkaansa. Lusikka on yleensä se, jonka puuttumisen huomaan vasta liian myöhään. Siihenkin keksin keinon: otan talteen valmissalaattien (kyllä, sorrun toisinaan kotimatkalla ostamaan sellaisen kaupasta, kun nälkä on ehtinyt siihen pisteeseen, ettei ruoanlaitto tule enää kysymykseenkään) mukaan pakatut ruokailuvälineet. Ne löytyvät nykyisin treenilaukustani!




Näppärää, nopeaa ja herkullista, mutta ennen kaikkea terveellistä! Avokado nimittäin sisältää runsaasti antioksisantteja ja lähes 20:hta erilaista vitamiinia ja mineraalia. Se mm. tehostaa kylläisyydentunnetta, auttaa pitämään painon kurissa, suojaa sydäntä ja auttaa ravintoaineita imeytymään. Melkoinen terveyspommi, ja jotkut vielä kehtaavat ajatella vain sitä tosiasiaa, että avokadossa on paljon rasvaa. Onhan siinä, mutta nekin ovat niitä hyviä rasvoja.

Kannattaa siis kokeilla!







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti